top of page

הצייד הנרקיסיסט המשיך בדרכו ההרסנית

היא אישה עצמאית, אם, בעלת עסק, אקדמאית. נהנית מהחופש שלה, מטפחת תחביבים ותחומי עניין מגוונים.

כמה שנים לאחר גירושיה היא מחליטה לתת הזדמנות לאפליקציית היכרות נפוצה. מקפידה לציין שמעוניינת בזוגיות, משפחתיות ומונוגמיות.

הוא השני או השלישי ששלח הודעה. גבר מרשים ונאה, נשמע מיושב, נבון ומנומס. איש אדמה ואוטודידקט. אדם שעבר דבר אחד או שניים בחיים, חובב טבע, מוזיקה ומוקף בחבר׳ה.

ההתחלה קסומה.


הוא מתעניין בה, במה שהיא חושבת ומרגישה. הוא מתגורר בצפון הארץ והיא במרכז כך שרוב התקשורת ביניהם היא טלפונית ו/או דרך הודעות: ׳בוקר טוב יפה׳, ׳לילה טוב בייבי׳, ׳את עוצרת נשימה׳, ׳לא האמנתי שארגיש כך אי פעם׳. הסופרלטיבים זורמים.


הוא מביא עימו תשורות קטנות ומארגן טיול רומנטי לאור ירח. מתראים בעיקר בסופי השבוע, כשהילדים שלה אצל הגרוש.

היא מתאהבת. מרגישה שכנגד כל הסיכויים, מצאה את שאהבה נפשה.

לאט לאט, לאורך חודשים, בסבלנות של ציד, בהדרגתיות רבה, הסופרלטיבים מתמעטים. המחמאות נעשות פושרות, ההודעות נעשות קצרות ותמציתיות, הגבולות שהיא מציבה נדרסים ברגל גסה.

אין אזכורים שלה באף אחת מהמדיות החברתיות שהוא מאוד פעיל בהן.

הוא מרחיק אותה מחברותיה ומבני משפחתה.


והיא, שליבה נפתח והכניסה אותו אל ביתה וחייה, לא מבינה מדוע הוא נראה מרוחק וקר מהרגיל.

אז היא מנסה להיות בת הזוג האידאלית. מוצאת כל מיני רציונליזציות- הוא עמוס, יש עליו המון לחץ, הוא פגוע מהקשרים הקודמים שלו ורק צריך זמן כדי לפתח אמון ואינטימיות, וכו'.

היא נעשית רעבה ונואשת לפירורי תשומת הלב שהוא זורק לעברה.

בהמשך מתגלים עוד פרטים, כבדרך אגב.


דפוס של קורבנות - אם הצליח להגיע ליעד זה כי הוא מיוחד ומוכשר. אם נכשל זה כי האחרים מקנאים בו ולא בריאים בנפשם. כולם רודפים אותו. כולם רוצים פיסות ממנו. השכנים צרי עין, הקולגות אנשים קטנים, הגרושה לא שפויה, האקסיות מוזרות ולא מאוזנות, הילדים לקחו את הצד של הגרושה כי הם נוחים להשפעה, וכן הלאה.

והיא, הפמיניסטית הגאה, שכה מקפידה לסייע לנשים ומאמינה בערבות הדדית עם חברותיה למגדר, מהססת ומבולבלת. היא כבר מאוהבת בגבר הזה שמשמיע דעות שכה זרות ומקוממות אותה. אבל היא כמהה לזוגיות, אז היא שותקת.

היא בטוחה במיניות שלה ובעלת אופקים רחבים ופתוחים והיא סומכת עליו לחלוטין. הוא דוחף אותה עוד ועוד פנימה לתוך נבכי עולם הקינק.


היא כלי למימוש הפנטזיות שלו והן הארד קור לגמרי. אקטים קרים, נטולי אינטימיות, לקוחים מעולמות הפורנו והבדס"מ.

היא עדיין סומכת עליו. הוא אמר לה שהיא והוא אחרים ומיוחדים. נונקונפורמיסטים אשר חוקרים את המיניות שלהם. אז מה אם הוא לא מסוגל להישיר מבט בזמן שהם ביחד או ללחוש את שמה.

והיא שם. שותקת, מתרוקנת משמחת החיים, מהעוצמה שבה, מהגבולות ששמרו עליה. ומתנתקת. כדי שהנפש לא תהיה עדה למה שהגוף נאלץ לבצע. איך משתמשים בה ככלי ולא כבת אדם אהובה.

עד שהיא לא מסוגלת יותר והיא מתפרצת.


מטיחה בו את כל המילים ששתקה במשך חודשים. רק כדי לשמוע שהיא אימפולסיבית, לא בוגרת ובעלת יצר הרס עצמי. כן, הוא שולט היטב בז’רגון המודעות העצמית והפסיכולוגיה. מחלק אבחנות אישיות אבל רק על אחרים.

כשהוא קולט שהיא מתנתקת ממנו והולכת לדרכה הוא חוזר ומשחזר את ימי ההתאהבות הראשונים. ההודעות מתארכות, מפויסות, מפתות.


היא כל כך רוצה להיות שייכת, לחלוק את המסע שלה בעולם עם נפש קרובה, אז היא חוזרת אליו. ועם כל חזרה אליו היא נחלשת יותר ונעשית צל של עצמה.

הוא כבר יודע שנקשרה אליו, אז הוא נהיה בטוח יותר בעצמו ואכזרי יותר. משדר זלזול בדבריה, בערכיה, בדרך חייה.

הוא מתחיל לפלרטט עם אחרות, כי החליט שהוא כבר לא ממש מונוגמי והפוליאמוריה קוסמת לו. הוא ממשיך לבחורה הבאה ולזו שאחריה, כי היא כבר לא עיוורת ולא מספקת לו את מינוני ההערצה שהוא זקוק להם.

היא מרגישה שהיא משתגעת.

כבר לא יודעת מה נכון ומה עלילה מעוותת שהוא סיפר לה. היא איבדה אמון ביכולת שלה לבחון את המציאות.

איכשהו, היא הצליחה לעזוב, להתנתק סופית, לחסום בכל אמצעי מדיה אפשרי. וזחלה לעבר טיפול, כדי להבין איך אפשרה לעצמה לאבד את עצמה ככה.

לו רק ידעה אז את מה שהיא יודעת היום.


לאחר שנה של טיפול מטלטל הבינה שגדלה בבית עם הורה אלים ונרקיסיסט, שהפכה לאדם מרצה כדי לשרוד, ותרגמה את הדפוס החולה הזה גם למערכות היחסים עם גברים.

היא מבינה שהשתיקה את האינטואיציה שלה כי פעלה ממקום פגוע. כנראה שתובנות מהותיות מתגלות רק כשעוברים דרך כאב.


הצייד הנרקיסיסט המשיך בדרכו ההרסנית, כך היא מניחה. מוקף בחברים ובחברות שאין להם מושג איזה צד אפל יש לחביב הקהל שלהם, ושמבלי משים הם מאפשרים לו להרחיב את מעגלי ההרס.

בפגישה האחרונה ביניהם התייצבה מולו. ואמרה לו את שעל ליבה. שהוא נרקיסיסט מוסווה ורעיל, ערפד שניזון מאנרגיה של אחרים. שכל אישה השומרת נפשה- ראוי שתרחק ממנו.

הפגיעה באגו שלו היתה אנושה ולכן היא יודעת שלא יחזור לפגוע בה שוב. הוא אדם חלש שלא עומד בכך שרואים אותו במערומיו.


היא עדיין בטיפול. הדרך לריפוי עוד ארוכה אחרי טראומה כזו.

אבל היא תחלים. ותעמוד שוב עוצמתית ומחויכת.

עדיין, ליבה עם שאר הנשים שהוא צד ויצוד. על כל הנשים המחפשות אהבה ואינטימיות אשר ייתקלו בו ויקבלו החפצה וניצול.


bottom of page